Jason Bonhams mengetuai Zeppelin petang MMXXI Tour Brown County Music Centre

Laman web ini menggunakan perkhidmatan keselamatan untuk melindungi dirinya dari serangan dalam talian. Tindakan yang baru anda lakukan mencetuskan penyelesaian keselamatan. Terdapat beberapa tindakan yang boleh mencetuskan blok ini termasuk menyerahkan perkataan atau frasa tertentu, perintah SQL atau data yang salah.

Apa yang boleh saya lakukan untuk menyelesaikannya?

Adalah awal tahun 1969, dan anda masih muda. Anda memegang tangan anda LP oleh sebuah band dengan nama yang pelik. Seni penutup adalah gambar hitam dan putih yang meletup di Hindenburg, dipotong dan dipotong untuk menyerupai beberapa wahyu phallic, Nazi. Anda mengeluarkan rekod dari lengan dan letakkan di meja putar anda. Bunyi gitar meletup ke telinga anda, dua pecah cepat telekaster, masing-masing membantah untuk melanda drum yang ganas: Bom-bomp. Dua minit akan datang dan empat puluh-sesetengah detik bergulung seperti longsor, web rumit gitar dan bass, perkusi gemuruh, garis-garis belting vokalis berusia 20 tahun seperti saya tahu apa yang dimaksudkan untuk bersendirian dengan flamboyans yang menjadikannya mustahil untuk mempercayainya. Apabila semuanya berakhir, anda ambil jarum dan gerakkannya kembali ke tepi rekod, untuk mengesahkan semua ini adalah nyata, dan semuanya bermula lagi. Bom-bomp.

Badan kembar Chord (sudah tentu E) adalah bunyi pembukaan masa yang baik masa yang buruk, trek pertama di LED Zeppelin, yang tidak lama lagi akan dikenali sebagai LED Zeppelin yang saya pernah memimpin Zeppelin memutuskan untuk menamakan dua album seterusnya selepas mereka juga. Pada tahun 1969 ia adalah sebagai pukulan yang kuat merentasi busur muzik pop sebagai satu dua tiga fuh! Itu telah bermula, saya melihatnya berdiri di sana, Wurlitzer yang bercahaya yang telah membuka saya tidak pernah menyayangi seorang lelaki (cara saya mencintaimu), yang berkedip, mengalahkan Tritone yang telah membenci jerebu ungu. Ia adalah bunyi dunia baru yang dilahirkan, dan bunyi yang lebih kuat dari dunia lama yang musnah.

Lampu Zeppelin, mengetuai Zeppelin II, dan mengetuai Zeppelin III baru-baru ini telah diberikan Reissues Deluxe oleh Rekod Atlantik. Setiap pakej mengandungi versi remaster dari album asal, bersama dengan bantuan trek bonus yang murah hati. Yang pertama membanggakan satu set langsung dari konsert di Paris pada tahun 1969 (yang telah terapung di sekitar Internet selama bertahun-tahun) manakala kedua kedua termasuk koleksi campuran kasar dari sesi dari LED Zeppelin II dan masing-masing LED Zeppelin III.

Remastering cukup diperlukan: ini, dan selalu, tiga dari album batu yang paling sempurna yang pernah dibuat. Campuran kasar II dan III, bagaimanapun, adalah wahyu, pemutus cahaya pada halaman Jimmy Bakat yang besar sebagai pengeluar dan memberi kita peluang untuk mencari semula band ini kerana mereka, empat orang muda yang berbakat yang membuat muzik bersama-sama, berbanding dengan yang bertentangan dengan dewa-dewa batu selama-lamanya selepas dibayangkan sebagai. Anda boleh mendengar halaman memilih rentetan mengikis di atas Demo-Ish Lotta Lotta Lotta, Loji Robert merasakan jalannya melalui lulus awal di Ramble On, Bonzo mengira band kembali pada versi rangka Moby Dick, yang berhati-hati dengan laman web akustik dan John Paul Jones Mandolin pada pemotongan tiang yang kasar. Mendengarkan kehidupan yang kasar di sebalik rakaman ini mengingatkan kita, di satu pihak, bahawa empat orang membuat rekod ini. Ia juga mengingatkan kita, yang lain, bahawa empat orang membuat rekod ini. Kadang-kadang dibuat manusia hanya kurang keabadian anda.

Lampu Zeppelin adalah idea sebelum mereka adalah sebuah band, dan idea itu selalu besar. Jimmy Page adalah bekas prodigy skiffle yang pada pertengahan tahun 1960-an telah menjadikan dirinya menjadi salah satu gitaris sesi utama di England, bermain di hits dari Donovans Sunshine Superman ke Petula Clarks Downtown. Pada tahun 1966, beliau menyertai Yardbirds (menikmati cameo dalam antonionis meletup), tetapi band itu sudah dalam perjalanan untuk berpecah. Halaman berkomplot untuk membentuk supergroup dengan gitaris ex-yardbirds Jeff Beck dan The Whos John Entwistle dan Keith Moon. Seseorang (entwistle atau bulan) bercanda bahawa idea itu akan menjadi seperti belon utama-memimpin zeppelin.

The Lineup DoNt Stick tetapi jenaka itu dilakukan. Apabila halaman merekrut seorang penyanyi dari Birmingham menamakan Loji Robert, seorang pemain drum ganas bernama John Bonham, dan seorang pembasikal dan polimat musikal yang dipanggil John Paul Jones untuk menyertai projeknya, mereka menjatuhkan A dari kata pertama daripada ketakutan yang orang Amerika akan menyalahgunakannya Leed zeppelin. LED Zeppelin ditandatangani dengan Rekod Atlantik, label R & B legenda yang telah membuat superstar daripada Ray Charles, Otis Redding, dan Aretha Franklin, untuk pendahuluan enam angka yang belum pernah terjadi sebelumnya. LED Zeppelin adalah kumpulan penting pertama yang muncul dari dunia pencerobohan pasca-British dan dengan berkesan membalikkan trajektorinya. Mereka menakluki Amerika sebelum mengganggu negara asal mereka: LED Zeppelin dikeluarkan dua bulan lebih awal di negeri-negeri daripada di England, dan pada label Amerika untuk boot.

Untuk sebuah band yang asasnya dikaitkan dengan tahun 1970-an, yang mengejutkannya untuk diingat bahawa LED Zeppelin keluar tujuh bulan sebelum Woodstock, lapan bulan sebelum Jalan Abbey, 11 bulan sebelum Altamont. Sama seperti tidak memikirkan bollocks, heres pistol seks atau lurus outta compton, LED Zeppelin adalah album yang sangat penting yang tidak sepenuhnya hebat. Ia mempunyai dua trek yang indah (masa yang baik masa yang buruk dan kerosakan komunikasi yang kejam), tetapi sebahagian besar yang selebihnya tidak seimbang dan kembung, bergantian setengah bakar dan overbaked. Album-album pusat itu adalah enam dan setengah minit yang terpesona dan keliru, morass chromaticism shrieking dan asinine misogyny. Ia dengan cepat akan menjadi salah satu daripada kerja-kerja yang paling ikonik, diregangkan kepada 20 atau 30 minit dalam konsert, penuh dengan gong, vokal histrionics, yang ditipu-out gitar yang dimainkan dengan busur biola.

Dazed dan keliru adalah lagu yang buruk, setara muzik untuk melepasi tragedi yang mengerikan pada penutup album anda dan kemudian meminta jabatan seni anda untuk menjadikannya kelihatan seperti pendirian. Bagi pengkritik band, yang terpesona dan keliru adalah metonim yang mudah untuk segala sesuatu yang salah dengan LED Zeppelin: kuat, terlalu kuat dan terlewat, digemari (terpesona dan keliru telah dicatatkan oleh orang Amerika, Jake Holmes pada tahun 1967; LED Zeppelin berubah cukup untuk mengelakkan pengkritik dia).

Seperti semua narsisis yang suka memberitahu anda betapa sedikitnya mereka peduli apa yang orang lain memikirkannya, mengetuai Zeppelin sangat berhati-hati tentang apa yang difikirkan oleh orang lain. Salah satu aspek yang paling menarik dalam kumpulan kerjaya awal adalah bagaimana dengan berhati-hati mereka seolah-olah membaca ulasan negatif mereka sendiri: jika ini adalah tuhan-tuhan batu di dalam daging, dagingnya berkulit putih. Peminat Bahasa Inggeris mungkin membuka salinan pembuat melodi dan mencari wawancara yang menarik dengan halaman Jimmy di mana gitaris itu tidak akan melencong untuk mengadu, dengan terperinci yang menarik, mengenai kajian negatif terhadap konsert Zeppelin yang diterbitkan dalam kertas beberapa minggu lagi .

LED Zeppelin II tiba pada bulan Oktober 1969, hanya sembilan bulan selepas LED Zeppelin, satu prestasi yang luar biasa yang diberikan kepada kumpulan yang melelahkan jadual pelancongan. LED Zeppelin II dibuka dengan penuh cinta Lotta, yang menjadi band terlebih dahulu melanda, memuncak di No. 4 di negeri-negeri pada awal tahun 1970. Hari ini Lotta Lotta sangat terkenal sehingga mudah untuk melupakan bahawa mungkin salah satu perseorangan yang tidak asing Skala ketinggian atas carta Billboard. Bagi pemula, tidak banyak lagu: tidak ada perubahan kord untuk bercakap, dan jambatan itu adalah interlude yang terdahulu yang terdengar seperti seseorang yang berpura-pura (?) Satu orgasme di rumah berhantu. Selebihnya trek hanyalah riff gitar yang ditambah dengan loji intoning lumpuh garis. Dan garis pickup arent walaupun beliau: lirik ke seluruh cinta Lotta, yang asalnya dikreditkan ke halaman dan tumbuhan, secara terang-terangan diangkat dari komposisi Willie Dixons yang anda perlukan cinta, kecurian yang dijangkiti hanya selepas Dixon mengambil band itu ke mahkamah.

(yang harganya berhenti untuk mengagumi kebodohan yang sukar dipercayai ini telah meliputi album terdahulu mereka. Kedua, Dixon menulis beberapa lirik yang hebat pada zamannya, tetapi ini tentu saja mereka, kecuali jika anda berfikir peluang untuk rhyme Coolin, Foolin, dan Schoolin bernilai ditarik ke mahkamah. Seluruh lotta cinta plagiarisme adalah kegagalan etika, pelaksanaan, dan hanya rasa yang baik.)

Semua yang berkata, seluruh cinta Lotta dipimpin zeppelin pada yang paling penting mereka. Yang besar, kuat, yang didorong oleh riff, tidak terlalu terang, dan mungkin dua kali ganda selagi ia sepatutnya. Ia juga merupakan muzik yang luar biasa yang mencipta kauldron lima minit dari jumlah, irama, dan hubungan seks dengan berkesan kerana apa-apa yang pernah ada (dan banyak perkara yang telah dicuba). Ia dengan serta-merta menjadi trek ikonik LED Zeppelin II, yang boleh diramal tetapi juga sedikit rasa malu, kerana ia melampaui langkah yang besar, band yang dibuat di tempat lain di album. Apa itu dan apa yang tidak sepatutnya, adalah lagu yang sebenarnya, dengan struktur dan dinamik dan kecerdasan dan segala yang lain zeppelin yang sepatutnya dilakukan, dan ramble pada, yang membanggakan suatu pengaturan gitar yang indah dengan halaman dan prestasi bass yang menjatuhkan rahang dari Jones , mempamerkan band-band yang semakin berkemungkinan kebolehan muzikal.

LED Zeppelin II adalah smash komersial-ia mengetuk meja di luar carta di negeri-negeri-tetapi ia gagal mengubah hati dan minda pengkritik band. Rolling Stones yang terkenal dengan album, sekali lagi ditulis oleh Mendelsohn, sangat lucu, sangat bermakna, dan sangat salah, dan bahkan pujian lidahnya di halaman sebagai nombor gitar putih yang paling berat antara 54 dan 58 dalam Dunia adalah di halaman fitnah adalah 511. Tetapi dalam ulasan penghinaan kita melihat naratif baru muncul, yang membawa Zeppelin hanyalah penjanaan blues yang seterusnya dan terburuk, kes had oportunisme putih. Sekurang-kurangnya Jagger dan Janis telah menghormati. Pasangan ini dengan plagiarisme melarikan diri, dan tuduhan larsgi budaya borong berlimpah.

Sekali lagi, terdapat beberapa unsur kebenaran untuk ini: LED Zeppelin mempunyai hubungan dengan blues (dan muzik hitam secara amnya) yang boleh meriah antara cemerlang kreatif dan bodoh, kadang-kadang dalam beberapa saat. Bawa ia di rumah, trek terakhir Zeppelin II dan salah satu pemotongan terbaik di album, hampir dimusnahkan sebelum ia dimulakan oleh intro yang tidak dapat dimanfaatkan yang sedikit lebih daripada smirking, di bawah rumah.

Tetapi LED Zeppelin tidak akan menunjukkan minstrel-mereka adalah sesuatu yang begitu banyak. Untuk mencadangkan bahawa semua yang mereka lakukan adalah mencuri dari Blues adalah penghinaan kepada band, tetapi juga kepada Blues. Peruntukan Zeppelins boleh terlepas dari etika, tetapi mereka lebih kerap hanya terlepas dari logik: di sini adalah sebuah band yang meraih Robert Johnson-isme untuk meminjam dari Tolkien novel tanpa rasa tidak masuk akal, atau malu.

Masalah dengan LED Zeppelin tidak pernah benar-benar apa yang mereka curi dari Blues, tetapi apa yang mereka hadNT: ekonomi, kecerdasan, rasa. Dan yang diperhatikan bahawa tuduhan-tuduhan ini kebanyakannya diedarkan di kalangan penulis batu lelaki putih: garis antara LED Zeppelin melanggar Blues dan mengetuai Zeppelin melanggar kepercayaan orang-orang tertentu tentang Blues jarang sekali.

Dan kemudian mengetuai Zeppelin meniup segala-galanya, sekali lagi. LED Zeppelin III, yang dikeluarkan pada bulan Oktober 1970, dibuka dengan lagu imigran, lagu yang menyusut, membingungkan mengenai penceroboh Viking. Satu-satunya cara lagu imigran boleh dibunyikan lebih seperti parodi LED Zeppelin adalah jika ia adalah tujuh minit yang bertentangan dengan satu (diberkati) dua setengah. Jika anda membenci LED Zeppelin, lagu imigran mengesahkan semua yang anda fikir anda tahu, dan anda mungkin telah berhenti mendengar di sana.

Tetapi sesiapa yang tidak berhenti di sana akan terkejut, dan secara serius keliru. LED Zeppelin III adalah album lagu sebenar, eklektik yang besar, dan kecantikan yang mengejutkan, dan album kedua yang mengandungi koleksi terbaik muzik rock unplugged sebelah pengemis Biquet. Pole Gallows adalah kerja-kerja ballad British kuno yang membanggakan gitar akustik, Mandolin, dan Banjo, dan dibina dengan pelik, modal yang mengasyikkan drums dan gitar solo yang subur. Thats the Way adalah cantik, layak dimasukkan ke atas Joni Mitchell dan Fairport Album Konvensyen Band ini mendengar dengan kekerapan obsesif.

Dan kemudian Theres Tangerine, halaman lagu telah bertulis tahun sebelumnya bahawa mungkin rakaman tercantik yang diketuai zeppelin yang pernah dibuat. The 12-string gitar berkilau, Bonham bermain dengan sensitiviti yang tidak jelas, dan lirik Halaman Sings Lirik dengan vibrato yang hampir presleyan (pemergian gaya yang begitu menarik bahawa satu pengkritik membuat spekulasi itu adalah seorang vokalis tetamu). Tangerine adalah salah satu daripada segelintir trek zeppelin yang benar-benar sempurna, tidak terlalu lama, bukan nota yang tidak perlu atau tidak dari tempat (hey apa yang boleh saya lakukan, yang fenomenal B-sisi ke lagu imigran, adalah satu lagi, walaupun baik Nasib Mencari di sini-dalam fesyen yang terlalu pandai, LED Zeppelin meninggalkan lagu terbaik yang pernah dihapuskan album).

LED Zeppelin III adalah kelopak muzik yang mengejutkan dan kekal sebagai album yang paling aneh dalam katalog band. Ia memulakan kerjaya di No. 1 kerana ia adalah album Zeppelin yang dipimpin, dan kemudian jualan jatuh, kerana-adakah ia adalah album Zeppelin LED? Dan ia masih tidak mendapat pujian yang dicari oleh band, bertemu dengan kekeliruan atau penghinaan terhadap penulis yang hampir tidak seolah-olah telah mendengarnya. Adalah sukar untuk membayangkan sebuah organisasi muzik yang popular yang lebih konsisten hodoh daripada LED Zeppelin, New York Times yang diisytiharkan, dalam hukuman pembukaan kajiannya. Lagu itu tetap sama, walaupun ia tidak sama sekali.

Apabila kemenangan akhirnya datang untuk LED Zeppelin ia datang seperti segala-galanya secara besar-besaran. Pada bulan November 1971 mengetuai Zeppelin mengeluarkan album keempat mereka, yang melahirkan gelaran tetapi tidak lama lagi akan dikenali sebagai LED Zeppelin IV. Ia mengandungi karya-karya yang bergaya sendiri, tangga ke syurga, bersama dengan karya mereka yang sebenarnya, ketika levee pecah. Hari ini mengetuai Zeppelin IV secara meluas dianggap sebagai salah satu album terbaik yang pernah dibuat (batu rolling walaupun menyukainya!) Dan telah menjual hampir 40 juta salinan. Ia disemen memimpin zeppelin sebagai kumpulan terbesar dari era pasca beatles, walaupun pulangan selepas itu semakin berkurang. Rumah-rumah 1973-an yang suci adalah album yang sangat baik yang merupakan langkah ke bawah dari kerja yang mendahuluinya. 1975s Graffiti fizikal adalah album ganda yang akan menjadi hebat telah menjadi album tunggal. 1976s kehadiran tidak begitu baik, dan 1979s di melalui pintu keluar tidak lebih baik.

11 Sout-frasa Slogan Iklan Itu Menjadi

Sebagai John Houseman intoned dalam iklan TV ikonik Smith Barney mendapat wangnya walaupun kini sebagai bawahan Morgan Stanley. Tidak ada orang yang boleh mendengar apabila E.. Hutton bercakap lagi sejak theyve telah digolongkan. AdvisorOne pusingan sehingga koleksi iklan kegemarannya..

Ketahui lebih lanjut

Akses firewall laman web Sucuri ditolak

Filem yang sama dengan Scream Urban Legend 1998, Menjerit Siri TV 2015, Jumaat Ke-13 1980, Halloween 1978, Prom Night 2008, Valentine 2001, Halloween H20 20 tahun kemudian 1998, Cherry Falls 2000, Sorority Row 2009, Nightmare On Elm Street 1984.

Ketahui lebih lanjut

Popular

© 2023 February | Ultimate Classic Rock

Kami menggunakan kuki
Kami menggunakan kuki untuk memastikan bahawa kami memberi anda pengalaman terbaik di laman web kami. Dengan menggunakan laman web, anda bersetuju dengan penggunaan kuki kami.
Benarkan kuki.